Friday 8 March 2019

Pomidory w cieście naleśnikowym

Pomidory w cieście naleśnikowym

Na straganach królują pomidory. Różne odmiany. Można jeść takie, jakie najbardziej nam smakują, malinowe, kaliskie, lima.... I właśnie te ostatnie zwróciły moją uwagę a to dlatego, że są mięsiste i jak najbardziej nadają się do dzisiejszego przepisu
 

 
 
Składniki:
4-5 sztuk pomidorów lima
zioła: natka pietruszki, koperek, bazylia
sól i pieprz do smaku
Ciasto:
2  jajka
3 łyżki mąki pszennej
½ szklanki mleka
¼ łyżeczki startej gałki muszkatołowej
sól
olej do smażenia
 

 
Wykonanie:
Przygotowałam ciasto naleśnikowe:
Żółtka po rozbiciu jajek  wbiłam do miski miksera, dodałam mąkę, 1 łyżeczkę oleju i mleko. Zmiksowałam. Białka ubiłam na sztywną pianę i  delikatnie szpatułką wymieszałam ze zmiksowanymi żółtkami. Dodałam do smaku sól, pieprz i gałkę muszkatołową. Odstawiłam, żeby ciasto „odpoczęło”.
 
 
 
Pomidory włożyłam do rondelka, zalałam gorącą wodą, potem dla zahartowania zimną i zdjęłam z nich skórkę. Pokroiłam w grube plastry. Posypałam posiekanymi ziołami.

 
Na patelni rozgrzałam olej.
Plasterki pomidorów zanurzałam w cieście naleśnikowym i smażyłam na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor.
 

Przełożyłam na papierowy ręcznik, żeby odsączyć z nadmiaru tłuszczu.
Na półmisku wyłożyłam sałatę i poukładałam smażone pomidory. Można podać ze śmietaną.
 

 
 
Doskonała propozycja na kolację, na przystawkę... 

No comments:

Post a Comment